4 tips om tijd en geld te besparen bij u op kantoor!

Tip 1: Backups

Backups maken zijn belangrijk.

Voert u deze handmatig of geautomatiseerd uit volgens het 3-2-1 principe?
Of verwisselt u aan het einde van de dag nog de schijf aan de server en neemt u deze mee naar huis?

Door dit proces in het 3-2-1 principe geautomatiseerd uit te voeren met behulp van bijvoorbeeld een NAS oplossing bespaart u tijd en elimineert u de menselijke factor die kan vergeten om het schijfje aan de server te verwisselen.

 

Zorg dat u uw data veilig hebt staan!

Meer weten over onze geautomatiseerde oplossingen?

Neem contact met ons op!


Tip 2: Veiligheid

Ieder bedrijf wordt wel eens geconfronteerd met meldingen, phishing mails, spookfacturen en andere pogingen om data te stelen of schade aan te richten.

Spookfacturen

Vele bedrijven hebben hier geen zicht op en betalen spookfacturen gewoon, check daarom eerst online (op bijvoorbeeld Fraudehelpdesk) om uw vermoeden te bevestigen. Zij kunnen snel zien of u inderdaad diensten afneemt bij deze partij en kunnen u mogelijk honderden euro’s per jaar besparen.

Een voorbeeld van een veelvoorkomende spookfactuur komt van NL domein host. Zij claimen dat u rond de 200 euro moet betalen voor de registratie of verlenging van uw domein.

Indien u bijvoorbeeld een mail van NL domein host heeft ontvangen, betaalt deze dan niet!

Als de mail niet vermeld staat op fraudehelpdesk, maar u toch vermoedt dat het een spookfactuur is, ga in dat geval goed na of u inderdaad een dienst afneemt bij deze partij of neem contact op met uw ICT provider.

Phishing

Indiaanse stem: “Hello sir, i am calling you from Microsoft because we have detected a virus on your computer…”

Phishing gebeurt steeds vaker, zowel via telefoon als via email.

Vaak zijn deze mensen erop uit om op afstand toegang tot uw pc te krijgen en vervolgens uw gegevens te versleutelen.

Microsoft zal nooit zomaar telefonisch contact met u opnemen tenzij u hier zelf om hebt gevraagd.

Soms sturen deze partijen ook mails die van Microsoft lijken te komen. Hier staat vaak in dat iets verloopt en dat u op links in de mail moet klikken om dit te verlengen.

Het vervelende is dat deze mails tegenwoordig zo goed worden nagemaakt dat hier moeilijk onderscheid in te maken is.

Een paar tips die we u hiervoor kunnen geven is:

  1. Kijk naar het mailadres waarvan de mail afkomstig is, ook al staat er Microsoft, kan het mailadres alsnog van iemand anders gekomen zijn.
    (Indien u twijfelt aan het mail adres, Google naar het mailadres om te kijken of het een bekend phishing adres is.)
  2. Download en open geen bijlagen indien u ook maar een klein beetje twijfelt van de afkomst van de mail.
  3. Klik nergens op in deze mail. In elke afbeelding of tekst kan een verborgen hyperlink zitten naar een kwaadaardige website.

 

Kan u zien welke email van Microsoft komt?

De bovenstaande 2 e-mails zijn allebei officiële e-mails van Microsoft.

Deze mails kan iedereen 1 op 1 aanpassen of kopieren!

Wees dus voorzichtig met het aanklikken van bijlagen en links in emails!

Twijfelt u aan de echtheid van een email?

Neem contact met ons op!


 

Tip 3: Snellere pc’s

Lang wachten totdat de pc opgestart is? Daarna nog langer wachten tot Excel of Chrome geopend wordt? Een paar seconden lijkt weinig, maar als al deze momenten opgeteld zouden worden komt u al snel op tientallen minuten per dag.

Wat kunt u doen om dit op te lossen?

  1. SSD’s installeren
    Waar computers met harde schijven 2 tot 3 minuten doen over het opstarten, is een SSD met een paar seconden opgestart.
    Door de harde schijf te vervangen door een SSD kan de pc ongeveer 10x sneller werken.
  2. PC opschonen
    De PC kan natuurlijk ook traag zijn omdat er veel bloatware, addware of virussen opstaan.
    Indien u dit vermoed, kan het slim zijn om de pc op te laten schonen door uw ICT provider.
    Na het opschonen zal de pc weer een stukje sneller werken.


 

Tip 4: Een extra monitor = extra productiviteit!

Uit onderzoek is gebleken dat een extra monitor tot wel 28% hogere productiviteit op kantoor kan leiden.

Doordat u een extra scherm op de werkplek heeft staan hoeft u minder vaak tussen applicaties te wisselen en kunt u  makkelijker multitasken.

Wanneer u over bent naar 2 of meer schermen wilt u nooit meer terug!


Dat waren onze 4 tips om tijd en geld te besparen bij u op kantoor.

Interesse in wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact met ons op!

Geef een reactie